Past Continuous
19 septiembre, 2016
Clases de inglés | Cursos de inglés
How to
18 diciembre, 2016
Reclamaciones en ingles | Cursos de inglés

RECLAMAR

Como hacer reclamaciones en inglés.

Estás esperando la actualización de tu web y los programadores llevan 2 semanas de retraso y no puedes hacer ventas online por el mismo.

¿Es una reclamación normal, o un reclamación fuerte?

Estoy de acuerdo, es una reclamación fuerte. Entonces, ¿qué dices o qué escribes a los programadores?

Quiero reclamar de la manera más fuerte posible. Es totalmente inaceptable que la web no esté terminada.

“I want to complain in the strongest possible terms”.

Y:

“It is totally unacceptable that……”

Otro ejemplo de reclamación.

Estas esperando recibir un informe. Debiste recibirlo a la hora de la comida, pero ya son las 5 de la tarde y todavía no lo has recibido. El informe es más o menos importante.

¿Es una reclamación fuerte?

No, es una reclamación normal.

Puedes decir: no estoy contento de no haber recibido el informe.

O:

Esperaba haber recibido el informe a la hora de la comida, pero no lo he recibido.

“I am not happy that…..”

“I was expecting….. but …..”

COMPLAINING

How to complain in English.

You are waiting for your website update to be done, and the programmers are 2 weeks late. You are unable to make any online sales because of this delay.

Is this a normal complaint or a strong complaint?

I agree, a strong complaint. So what do you write or say to the programmers?

I want to complain in the strongest possible terms. It is completely unacceptable that the website is not finished.

So, strong complaint:

“I want to complain in the strongest possible terms”.

And:

“It is totally unacceptable that……”

Ok, another complaint example. You are waiting to receive a report. It was due at lunchtime but it is now 5pm and you haven’t received it yet. The report is reasonably important. Is this a strong complaint? No, it’s a normal complaint. You can say: I am not happy that I have not received the report.

Or:

I was expecting to receive the report at lunchtime, but I haven’t got it.

“I am not happy that…..”

“I was expecting….. but …..”

Situations to complain:

You are the head of your department, and have been without a computer for 2 days because the IT department is too busy to fix it.

An order was due to arrive yesterday, but hasn’t arrived. There is no rush, as you have a lot of this product in inventory.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

91 759 81 52